Femina.cz > Komerční prezentace > Vyplatí se koupit ojetou Audi A6?
Vyplatí se koupit ojetou Audi A6?
Audi A6 se na našem trhu těší velice dobré pověsti a dlouhotrvajícímu zájmu ze strany řidičů.
Zatímco v oblasti nových vozů se pomalu přechází ke crossoverům a SUV, v autobazarech najdete stále dost vozů Audi A6 v provedeních sedan i kombi. Německá automobilka Audi přináší bohatou výbavu, moderní techniku a výkonné motory i řidičům, kteří by si takové nové auto nemohli dovolit. U těchto prémiových ojetin je však třeba pečlivě vybírat. Více si povíme v následujícím článku.
A6 poslední generace nabízí výborný jízdní komfort
Oproti předchozím generacím se u Audi A6 vyráběné od roku 2010 výrazně zlepšily jízdní vlastnosti i celkový uživatelský komfort. Manažeři a obchodní zástupci si v Audi A6 opravdu libovali, takže na dnešním trhu nejsou výjimkou vozy, které mají po pěti letech najeto více než 200 000 km. To se však týká především dieselů, benzinové varianty se obvykle vejdou do 30 000 km za rok.
Moderní výbava
U velké části ojetých Audi A6 poslední generace nechybí propracovaný moderní infotainment s použitelnou navigací, adaptivní tempomat, vícezónová klimatizace, adaptivní podvozek, volba jízdních režimů, head-up displej a podobně.
Výhodně koupené Audi A6 představuje luxusně vybavené moderní auto „za pár korun“. Dobrou zprávou ale je, že v případě Audi A6 poslední generace na vás nečíhá žádný velký strašák.
Otázka prestiže
Mnoho motoristů možná raději zvolí dobře vybavenou A6 s silným šestiválcem než třeba mladší, ale méně prestižním Superb za stejné peníze. Už z logiky věci však je zřejmé, že provoz a opravy Audi nebudou úplně zadarmo.
Nikdo vás však samozřejmě s ojetým vozem nenutí jezdit do autorizovaného servisu. Stejně dobrou práci odvede i šikovný soukromý specialista.
Motorizaci vybírejte pečlivě
Motorizací je u Audi A6 opravdu hodně a dobrou zprávou je i to, že prakticky všechny jsou velmi spolehlivé. Každá však má svá specifika, ale dodržování základních servisních a uživatelských zásad zaručí dlouhověkost vozu. Většina problémů Audi A6 pramení z oddalovaných drobných oprav, které na sebe nabalí další drahé potíže.
Dodržujte základní servisní intervaly
Příklad za všechny: termostat dieselů se může časem porouchat, takže má motor problém se ohřát na správnou provozní teplotu. Tato oprava by vás stála maximálně tři tisíce. Pokud výměnu oddálíte, tak se vám dost možná za měsíc ucpe filtr pevných částic, za který zaplatíte 60 000 Kč.
Jaký motor tedy vybrat?
Naftový šestiválec 3.0 TDI má sice skvělou dynamiku a spolehlivou konstrukci, ale bohužel ho kazí dvouspojkový automat S-Tronic, který už po 200 000 km vyžaduje velkou generálku.
Dobrou volbou je za nás naftový motor 2.0 TDI ve verzi bez AdBlue. Díky velkému výskytu této motorizace v jiných vozech koncernu VW si s ním v servisech ví rady a obecně jde o velice spolehlivý motor.
Vozy Audi A6 s vyšším nájezdem trápí z mechanických věcí jen unavené automatické převodovky a vyklepaný podvozek. Samotné díly nejsou vyloženě předražené, ale je potřeba počítat s vyšší cenou práce a komplikovanějšími opravami. To už je ale úděl prémiového vozu, který jako nový stál více než jeden a půl milionu korun.