Femina.cz > Žena a auto > Podívali jsme se na zoubek novému Joggeru od Dacia
Podívali jsme se na zoubek novému Joggeru od Dacia
Tahle hračka s plným názvem Dacia Jogger TCe 100 LPG Extreme dokáže pojmout až 7 lidí a překvapí tě svou nízkou spotřebou. Pojď s námi tuhle novinku detailněji prozkoumat.
Jogger vypadá dobře, o tom žádná. Jenže, co ho dělá tak výjimečným a dá i tobě pocit, že řídíš něco, co není tak obvyklé? Spojuje totiž délku kombíkového auta (má 4,5 metru) s neskonale velkým vnitřním prostorem (v rozvoru má 2,9 metru) a navíc vyniká svou robustnostní, takže máš pocit, že si za volantem SUV.
Hezký na pohled
Zepředu tě na první pohled zaujmou světla, která mají uvnitř tzv. podpis ve tvaru Ypsilon. Pokud se stmívá, pomohou ti potkávací světlomety s technologií LED, které se díky světelnému senzoru automaticky rozsvítí a zajistí ti lepší viditelnost. Super je taky dešťový senzor, díky kterému se ti samy spustí stěrače, když tě náhodou potká buřina.
I vizuální stránka auta není vůbec k zahození. Náš testovaný model měl barvu s názvem hnědá Terracotta, což jak dobře víš, je taková lízlá oranžová. Auto tak zapůsobí velmi výrazným dojmem, kamkoliv s ním přijedeš.
V redakci nás samozřejmě zaujalo z vizuálního hlediska i oplastování, a to i kolem kol, což blatníky dělá nafouklejší. Zvednutá střecha u B-sloupku (tedy za předními dveřmi), která dává prostor nad hlavou sedícím v druhé a třetí řadě, a též dlouhé zadní dveře, které nabízí pohodlné nastupování do těch zmíněných zadních sedadel.
Jinak kdyby ses s kamarádkami rozhodla, že pojedeš na lyže, ale nebude ti zbývat (s tím nespočtem zavazadel, která budete mít s sebou) prostor v kufru, Jogger nabízí řešení v podobě modulárních podélných střešních lišt, na které namontuješ ty nebo tvůj přítel střešní box et voilá – další prostor pro vybavení je na světě.
Čtěte také:
- Dreamjob: kaskadérka. Jak se jí stát a co to obnáší?
- Kristýna Hrušínská: Paní Herečka, která si na manýry nepotrpí
- Cestovatel Jiří Kolbaba: Viděl jsem 138 zemí světa a jen třikrát se mě pokusili okrást
Příjemně laděný vnitřek
Vnitřek tě sice nepřekvapí převratným designem, ale naopak tě uspokojí jednoduchostí a vlastně jakousi lehkostí. Všechno tu najdeš jako řidička po hmatu. Není potřeba se rozčilovat s nějakými dotykovými ploškami. Jogger nabízí nastavení klimatizace pomocí otočných voličů, držák na mobil umístěný hned vedle displeje multimediáního systému, který oplývá navigací s mapovým pokrytím, a co určitě oceníš je bezdrátové zrcadlení telefonu. Tohle všechno je příjemně zasazené do černo-bílého čalounění.
Co ti pomůže při jízdě?
Jogger ve výbavě Extreme má nespočet vychytávek, které ti pomohou cítit se na silnici a při parkování bezpečně. Neboj se tak využít tempomat, stačí nastavit rychlost a frčíš. Stejně tak nemusíš mít starosti při odbočování, systém hlídání mrtvého úhlu tě kdyžtak upozorní na blížící se vozidlo. Při couvání pak jistě oceníš parkovací kameru, díky které pohodlně zajedeš na jakékoliv místo.
Jak to sviští?
Tenhle mazlík v sobě má v sobě dvoupalivový motor, takže jezdí na benzín i LPG. Osobně se mi na LPG (při cestě do Budějic a zpátky) jelo moc hezky. Auto bylo dynamické a těšilo mě svým projevem. Při přepnutí na benzín auto trošku obhroublo, ale na to se dá poměrně rychle zvyknout. Nicméně, co by tě mohlo nejvíc potěšit je fakt, že je Jogger příjemně odhlučněný, takže konverzace se spolucestujícím není ničím rušena. Jinak co je též ocenění hodné je ještě pohodlnost a příjemná manévrovatelnost.
A kdyby tě zajímala spotřeba, tak u LPG to bylo 9l/100 km a u benzínu jsem se dostala na 7 l/100 km.
Jasně, tohle auto si prostě nekoupíš na popojíždění po městě, ale pokud máš rodinu nebo hafo kamarádů, se kterými často vyrážíš na výlety a baví tě na autech ta surovost, je Jogger přesně pro tebe. Dej mu šanci, protože ve finále tě překvapí.
A kdyby sis chtěla prohlédnout víc fotek, tak mrkni do galerie: