Móda konce minulého století

Devadesátá léta jsou něco, co si ještě většina z nás živě pamatuje. Co se módy týče, tato dekáda uzavřela století.

Návrháři už dávali přednost momentálnímu vkusu a na mnohých místech světa lze pozorovat jeden a týž trend – zkrátka došlo k jisté univerzálnosti vzhledu. Reklamní poutače sice hlásaly „buď svá“, ale firmy přesto prodávaly s velikým úspěchem hromady stejných triček. Najednou nešlo o to být skvěle oblečen. Naopak ve vzduchu se vznášely obavy z toho, že budu oblečena právě až moc dobře.

Proto se ke slovu doslat minimalismus a všechno bylo rázem jednoduché! Ale nepleťte si jednoduchost s ubohostí. Královnou barev se stala černá. Jen si vzpomeňte na slavnou Lady Di – její úspěch umocnil také její styl, který byl velice jednoduchý! A jak se říká, v jednoduchosti je krása, že

Ke slovu se dostala postava, pěstovaná sportem i pravidelnou a důkladnou péčí. Z topmodelek se staly nedosažitelné bohyně, jimž se většina žen snažila víceméně přiblížit.

Módní doplňky – inspirativní fotogalerie

módní doplňky inspirace fotogalerie
Všemožné značky se najednou začaly obracet ke spotřebitelské elitě. Neodvratným krokem tak byl vznik mnoha mezinárodních značek, které svou masovou výrobou „pohltily“ svět a svou produkci přenesli do zemí třetího světa s nejlevnější pracovní sílou. Prodej byl pak podporován mediální propagací (v současnosti se na reklamu věnuje více než 25% v rozpočtu).

Móda se tak na úsvitu třetího tisíciletí stala velkým byznysem. To ovšem nijak neohrozilo její atraktivitu. Spíš naopak…

Zdroj: François Baudot, Móda století, vydavatelství Ikar

24.1.2008 12:05| autor: Zuzka
Více o tématu: byznyshistoriemódatrendy

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist