Smutné děti se lépe učí

Nový výzkum ukázal, že děti, které si občas ve třídě utřou slzičku, se prý soustředí lépe než děti šťastné.

Vědci zjistili, že děti, které se právě dodívaly na smutné scény z filmů, dosáhly v testech lepších výsledků, než ty, které se dívaly na něco veselého.

Výzkum, prováděný vědci z University of Plymouth, ukázal, že děti, které se cítí neutrálně nebo jsou posmutnělé, myslí zvídavě a kriticky, což jim pomáhá zvládat úkoly, které vyžadují zvýšenou pozornost. Naopak děti, které jsou pozitivně naladěné a cítí se bezstarostně, spíše v testu udělají chybu, protože detailům nevěnují dostatečnou pozornost.

Jak uvádí list Daily Telegraph, vědci žádali děti ve věku šest a sedm let, které se napřed dívaly na scény z filmů, aby identifikovaly různé druhy scény. Ukázalo se, že děti, které se dívaly na scénu ze Lvího krále, v níž lvíče Simba truchlí nad smrtí svého otce, dosáhly mnohem lepších výsledků, než rozjařené děti, které se dívaly na veselou písničku z Knihy džunglí. Totéž se opakovalo u jedenáctiletých dětí, které poslouchaly Mahlerovo smutné Adagiatetto. Ty dosáhly lepších výsledků než děti, které doposlouchaly Mozartovu Malou noční hudbu.

Doktorka Simone Schnall, která výzkum vedla, říká, že se ukazuje, že pocit štěstí sice pomáhá kreativitě a fantazii, ale negativní či neutrální nálada je užitečnější, když jde o úkoly, na které je zapotřebí se více soustředit. Dodává ale, že rozhodně není zapotřebí u žáků ve školách jakkoliv vzbouzet pocity smutku a neštěstí.

4.6.2008 12:00| autor: Korzo

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist