Spark je městské auto každým coulem. Malý, úsporný, levný, roztomilý. Díky rozměrům 3,6 m na délku a 1,6 m na šířku v pohodě zaparkujete prakticky kdekoli. I podélné parkování, které mi vždycky dělá trochu problém, byla se Sparkem hračka.
Uvnitř je ale místa dost, pohodlně se v něm usadí i vysoký chlap, a vzadu mají případní pasažéři překvapivě dost místa na nohy. Spark je sice 5místný, ale sedět vzadu jako jeden ze tří dospělých lidí by delší dobu bylo tak trochu za trest. Ve dvou je to ale v pohodě. Spark má i 5 dveří, a pokud nemůžete na fotkách najít kliky od těch zadních, je to tím, že jsou rafinovaně součástí černého okenního rámu.
Co se týče designu, je nový Spark skutečně mnohem zajímavější, než jeho úspěšný předchůdce. Vypadá velmi sebevědomě, ostré křivky se povedly, čehož důkazem je, že za volantem Sparku jsme si užily spousty úsměvů kolemjdoucích a nespočet otočených hlav.
Od jednolitrového motoru jsme neočekávaly žádné žihadlo. Jeho revírem sice není dálnice, ale ve městě se cítí dobře a má poměrně přesnou převodovku, což se hodí nejen do města. Koneckonců, Chevrolet Spark je jedno z nejlevnějších aut na trhu – jeho cena začíná na 195.000 Kč, a úsporná je i jeho spotřeba, ta kombinovaná jen lehce překračuje hranici 5 litrů.
Příjemným překvapením jsou u Sparku bezpečnostní parametry. Už v základní výbavě je 6 airbagů a ABS, připlatit si můžete za stabilizační systém ESC. Velmi dobře dopadl v crashtestech. V testu NCAP získal 4 z 5 hvězdiček a stal se tak nejbezpečnějším vozem ve své kategorii.
Kufr pochopitelně obřími rozměry neoplývá, máte k dispozici 170 litrů, ovšem nechybí možnost sklápění zadních sedadel. Tak získáte dost místa i na několik klasických stěhovacích krabic z Ikea!