Když tvůj vztah k přírodě reprezentuje auto – seznámili jsme se s novým Renaultem Megane E-Tech

Chceš být i ty šetrná k floře a fauně na Zemi, ale zároveň si chceš užívat ten jedinečný pocit z řízení? Značka Renault přichází s čistě elektrickým modelem Megane, který tě pohodlně, ale i hbitě sveze nejen ve městě, ale dostane tě i do koutů vzdálenějších.

img_5691-1100x618.jpg Zdroj: Hugo Kottás

Elektro auta jsou trendy. A my v redakci to potvrzujeme, protože mít na test tohohle elektrokrasavce byla radost. Budili jsme rozruch, kamkoliv jsme přijeli, protože Renault si dal takovou práci a auto ozdobil novým logem značky Renault „NouvelR“, které má reprezentovat čistou inovaci, a co si budeme povídat, není to jen taková fráze.

Jinakost vše perfektně vystihuje

Když se na Megane totiž zakoukáš, pochopíš, že se hodně liší. Na první pohled tě zaujmou mohutné a zakřivené boky, vykrojení u světel, která jsou velmi štíhle nadesignována anebo klenutá kapota, která reprezentuje crossoveří styl. Mimochodem ještě k těm světlům – mají v sobě integrovány světelné podpisy tzv. Living native – Megane tak ožije kdykoliv, když se k němu přiblížíš a vykreslí ti jedinečnou uvítací sekvenci s řadou světelných a zvukových efektů. Je to prostě takové malé divadýlko, které jsme si my vždycky užili spíš při odchodu od auta.

Co je fakt cool jsou kliky dveří, které jsou zarovnané s povrchem dveří (výsuvné) a v zadní části jsou pak implementovány do úrovně okénka. V zadní části najdeš zase úzko-liniovou světlenou techniku. Z toho vizuálního hlediska je to líbivá věcička.

Potěší tě ale i prostor uvnitř. Když začneme odzadu. Ačkoliv není Megane jakkoliv dlouhý, nabízí celkem zajímavý objem zavazadelníku – překvapivě ne na délku, ale na hloubku. Zkoušeli jsme do něj nacpat dva cestovní kufry (jo, to se někomu hodí, když je můžete odvézt na letiště) a byli jsme s tím úplně v pohodě.

Čtěte také:

Čistá nadčasovost

Co se týká komfortu při sezení vzadu – je to naprosto v klidu. Tvoje kámošky budou mít dostatek místa pro nohy, zatímco ty si budeš užívat prostoru na místě řidiče, protože proč? Protože od volantu nebudeš chtít už nikdy odejít.

Tady nám mluvili designéři fakt z duše a připadali jsme si jak v nějakém luxusním lounge baru. Kromě bílých sedaček s oranžovo-hnědými prvky na nás z okolí dýchal i dřevěný dekor a příjemně uspořádaný řidičský prostor. Za volantem potaženým umělou kůží vystupoval digitální přístrojový štít a vpravo na něj plynule navazovala vertikálně (moc se nevidí) posazená obrazovka infotainmentu.  Mimochodem, vše je tu propojené s Googlem (resp. Androidovým prostředím), takže se můžeš přihlásit do svého Google účtu a pohodlně si zde nastylovat pomocí widgetů vše, co potřebuješ a budeš si připadat, jako když pracuješ se svým mobilním telefonem. Navíc je tento systém fakt svižný, takže pokud jsi netrpělivá, nemusíš se zbytečně zdržovat.

…a pokud bys byla přeci jen „přetechnizovaná“, tak nemusíš zoufat. Designéři ti tu nechali alespoň malou lištičku na ovládání klimatizace, takže si na nějaká tlačítka sáhneš.

Jezdi dravě s klidem na duši

No a jak se nám s tímhle krasavcem jezdilo? Lehce, tiše a hbitě. Lehce proto, že je zde použitý nový elektrický posilovač řízení, díky kterému dosáhneš přímějšího řízení, stačí volant jen lehce pootočit a auto okamžitě reaguje. Tiché je auto hlavně díky technologii nazvané Cocoon Effect. V praxi to znamená, že mezi podlahou vozidla a baterií byla nalisována vrstva specifické pružné tlumicí pěny, která pokrývá celý povrch baterie. Musíme zde potvrdit, že se nejedná o tzv. papírové ticho – tedy, že je to napsané jen v brožuře k autu. Fakt ne. Ono to vážně funguje a v autě je až abnormální klid. Hbitost se skrývá pod reakcí pedálu „plynu“. Po zmáčknutí vyrazí auto dopředu jako střela, nicméně krásně plynule a hlavně s nulovým rachotem. A to i když potřebuješ podpořit při předjíždění na dálnici.

A nabíjení? U stojanů nám to z 15 % baterie trvalo do 96 % baterie cca 2 hodiny a 45 minut (u druhého stojanu s vyšším výkonem nabíjení hodinu a půl) a baterie nám při skoro celém nabití (při 12 stupních venkovní teploty) ukázala dojezd 343 km.

V normálním životě žije auto s tebou. V životě elektroauta, žiješ ty se svým vozem. Ale pokud se chceš bavit, svižně, ale tiše, chceš světu dokázat, že to jde i ekologicky a baví tě myšlenka „eco“, která bude v budoucnu hrát prim – Megane 100% elektrický si pořiď. Bude tě bavit a budete mít spolu kompatibilní soužití.

23.9.2022 8:00| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist