S novým tisíciletím začaly bondovky víc hudebně experimentovat. Madonnino elektro Dnes neumírej se ukázalo jako slepá ulička, s nástupem drsnějšího Daniela Craiga úvodní písně rockově přiostřily. Nejdřív se ani neobtěžovaly, aby se jmenovaly podle filmu. Dokud Bond nepřijal svou mytologii ve Skyfall. Quantum of Solace poprvé nabídlo duet, Jacka White a Alicie Keys. Seznam bond songs zatím završuje Adele a její současný hit připomínající víc 90. léta než ta šedesátá.
. Zdroj: archiv redakce
Když se v roce 1962 Bond s tváří Seana Conneryho poprvé zjevil ve filmu, nikdo mu k tomu ještě nezpíval. Tradici začal až sametový hlas Matta Monroa a jeho svůdné Srdečné pozdravy z Ruska. Dekádě nejlepších bondovských písní kraloval skladatel John Barry, jeho melodie zpívali hvězdy, Tom Jones, Louis Armstrong, Nancy Sinatra. Asi nejslavnější song se jmenuje Goldfinger. My ale vybíráme jiný nesmrtelný hit Shirley Bassey, v němž zpívá, že diamanty jsou mnohem lepší než láska. Diamanty jsou totiž věčné. (Technicky tento titul sice patří do let 70., ale svou náladou a spojením s Connerym ještě zapadá do předchozí dekády.) K vidění a poslechu zde.
Zdroj: archiv redakce
Bond vypadá teď jako Roger Moore a jeho doprovodné písně se přizpůsobily popu své doby, ačkoliv se na nich pořád podílel skladatel John Barry. A pop 70. let zrovna nepatří k těm nejchytlavějším. Sérii mooreovek sice načal rázně Paul McCartney a jeho originální hit Žít a nechat zemřít, nedávno zvolený posluchači BBC jako nejlepší bond song vůbec. Z následujících tří melodií ale stojí za poslech jen jediná, Nobody Does It Better, v níž Carly Simon vyznává lásku Špiénovi, který ji miloval. Píseň, kterou napsali Marvin Hamlisch a Carole Bayer Sager, byla nominovaná i na Oscara.
Zdroj: archiv redakce
Bondovskou štafetu si v půlce dekády předají Moore a Timothy Dalton, dnes už skoro neposlouchatelná série průměrného popu ale pokračuje. Oscarovou nominaci si sice vysloužil i otravný ploužák Jen pro tvé oči, v podstatě však dnes obstojí z pěti pokusů jeden. Taneční skladba ve stylu kapely Duran Duran z Vyhlídky na vraždu, posledního filmu, kde si Bonda zahrál Roger Moore.
Zdroj: archiv redakce
Skončila studená válka, skončily spory o autorská práva a nastala nová éra bondovek. Písně se konečně vzchopily a začaly být víc nadčasové. Všechny filmy s Piercem Brosnanem doprovázel ženský hlas, asi jako další doklad ženské emancipace, která Bondův svět potkala. Velký hit se i u nás stal ze Zlatého oka, které Tina Turner zpívala podle not od kapely U2. I následující Zítřek nikdy neumírá Sheryl Crowe se vracel k původním motivům i vláčnému tempu. Jen škoda, že Jeden svět nestačí pak zněl tak podobně.
Zdroj: archiv redakce
S novým tisíciletím začaly bondovky víc hudebně experimentovat. Madonnino elektro Dnes neumírej se ukázalo jako slepá ulička, s nástupem drsnějšího Daniela Craiga úvodní písně rockově přiostřily. Nejdřív se ani neobtěžovaly, aby se jmenovaly podle filmu. Dokud Bond nepřijal svou mytologii ve Skyfall. Quantum of Solace poprvé nabídlo duet, Jacka White a Alicie Keys. Seznam bond songs zatím završuje Adele a její současný hit připomínající víc 90. léta než ta šedesátá.
. Zdroj: archiv redakce